onsdag 3 april 2013

Heby i vid vinkel - slutet

John gjorde FA.n och jag repeterade det som blev "Django" 7a

snö
Starten på "Django" 7a
tvättlina john topp John är ju som han är, så fort vi hade sänt "Django" ville han ha mer och började med en hårdare start från höger. Projektnamnet var så klart "Django unchained"
toehook
Precis innan cruxet
off
Faller av crux-movet

nudie
Naken man i vårsol
I det osannolika fallet att ngn skulle lyckas leta reda på linjen och vilja prova följer här en beta-sekvens. 1 2 3 4 5 6 John kände sig jätteduktig och var övertygad om att kunna göra linjen nästa gång. Vad gäller objektivet (Samyang 14mm) blir min slutsats att jag nog gillar det ganska bra. Det är inte så skarpt som en del andra objektiv men det kanske inte är att vänta. Den manuella fokuseringen är lite bekymmersam, avståndsmarkeringarna stämmer inte alls utan man får försöka se i sökaren och det är inte så lätt i detta fall. Problemet är väl inte jättestort eftersom de flesta bilder kommer tas inställt på oändligt. Summa sumarum: för de tillfällen jag kommer använda vidvinkel är detta objektiv tillräckligt bra och jag tror inte att jag kommer slänga ut 14k för nikons 14-24. groin //Chrille

2 kommentarer:

  1. Wow a lot of snow!
    Here is still raining, since a couple of weeks before you came here it's raining at least once every day.

    By the way, nice arete this "Django"!!!

    SvaraRadera
  2. The weather is crazy.
    The arete is quite good, you should try it.

    SvaraRadera