söndag 31 juli 2011

Att få ett ofrivilligt projekt på halsen

För några veckor sedan var jag i Heby och skulle klättra en ganska svår sittstartsgrej och tänkte borsta upp ett lämpligt uppvärmningsproblem som man även kunde använda fortsättningsvis.
I anslutning till den aktuella stenen låg en helt okej hangeltravers som kanske skulle hålla 5+ och innehålla tillräckligt med moves för att man skulle kunna få lite blod ut i lemmarna.
Sagt och gjort, linjen var lättborstad och det var strax dax att värma upp.

Trodde jag ja. Jag kunde överhuvudtaget inte röra linjen och skulle ha behövt värma upp för att ens kunnat göra startmovet.
Efter ett antal försök utan framgång gick jag och gjorde projektlinjen istället som visade sig vara mycket lättare och kan beskådas i ett tidigare inlägg.

Ett antal besök senare, varav ett där John hördes utbrista det vältaliga omdömet : ”Helvetes jävla pisslinje!”, har jag fortfarande inte kommit upp. Antingen faller jag på andra movet eller så är jag så trött i slutet att jag åker i backen när allt borde vara över.






Allt detta på en jävla ”uppvärmningslinje”. Jag kommer fan inte kunna sova eller göra någonting vettigt innan den här förbannade grejen gått ner. Frustrationen börjar bli ganska märkbar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar