måndag 18 juli 2011

Att Jinxa sina polare.

John hade dragit till Värmland och brydde sig så här mycket om att jag behövde spot till mina projekt.


Att klara sig utan "Mr. spotmaster with the kung-fu assgrabskills" må väl vara hänt. Men när Andreas i torsdags trots heliga löften också bestämde sig för att dissa mig och Hasse blev det helt enkelt för mycket.
Med kort varsel delgav han oss sitt ödesdigra beslut, väl vetandes att en sådan handling skulle väcka onda, vilande varelser och dra en förbannelse över oss.

Hans jinx fungerade också. Det tog bara två minuter efter att jag mött upp Hasse innan det visade sig att hans pad var för stor för bilen. Stackars Hans fick slita ihjäl sig för att fixa in den och såg så här fånig ut på köpet. Dessutom glömde vi att köpa skogsbärs..Faan..

Andreas förbannelse innebar att vi inte skulle komma att sända ett piss trots sex timmars klättring och försök på sammanlagt 10 olika linjer.
Det absolut enda vi kom upp för var denna i och för sig fina 4+ slab.


Hasse slet på som ett odjur och var nära eller mindre nära på många fina linjer men kom inte upp för någon.


"Kentauren Mojerp 7a"
 


"Sagoareten" Projekt
 


"Jungfrun 6c"
 

"John och bönstjälken" 6c
Inte nog med att klättringen gick åt helvete. Jag lyckades vricka båda fötterna, fick en vass pinne i knävecket som drog massor av blod. Jag fick en fästing och 14 myggbett och det var på håååret att jag dessutom fått soppatorsk på vischan innan jag på den sista lilla aningen bensinånga rullade in på macken i Sala.

Andreas, You fuck´n owe me for jinx´n up my climbing day. Gör inte om det där.

Nu är jag på Gothia-cup en vecka så nu lär det inte bli mycket klättrat om jag inte lyckas smita ifrån laget en stund. Undrar om det går att leta rätt på en pull-up stång här nånstans.
Ha det gött så länge

Chrille

1 kommentar:

  1. Hihihoho! Det är inte lätt när det är svårt... ;)

    SvaraRadera