måndag 11 juli 2011

Pullup challenge

Jag läste i ngn artikel om Beth Rodden att hon maxade 20 pullups.
Det fick mig att tänka: ”Om jag som inte kan tradda kommer upp i 20 pullups kanske jag kan göra allt som Beth kan?”
Jag kan max göra 12 pullups på en greppbräda. John påstår att han om det kniper skulle kunna göra 15, han har dock inte visat detta.
Alltså utmanade jag honom på duell: Vem kommer först upp i 20 pullups i god stil?
Jag tycker att ”god stil” i detta fall är att varje rep utförs från bottenläge utan ”knyck” och ända upp tills hakan når greppgrejen.

Vem som kommer vinna?
Ja det är svårt att säga. John kan ju vara ett odjur som gör grejer han egentligen inte kan.
Det som talar för mig är hans värdelösa karaktär vad gäller att hålla ut i ett långtgående projekt.
Det kan gälla vad som helst: Träningsprogram, sluta snusa eller hjälpa mamma med garagestädning. Han orkar engagera sig en liten stund och sen skiter han i det. Min förhoppning är att han skiter i det innan han når den magiska gränsen.

Vadslagningen är igång.


Chrille

p.s.

Andreas
Om du kan slita dig ifrån skateandet och andra konstigheter så får du också vara med. Men bara om du är lika dålig som oss från början.

d.s.

16 kommentarer:

  1. Jag är med. Maxar sju just nu. HAL

    SvaraRadera
  2. Jag klarar typ 2 nu. För att komma upp i 20 måste jag nog sluta mitt dagtidsjobb, sälja huset och flytta till Ryssland.

    //Andreas

    SvaraRadera
  3. Gick ut i trädgården och prövade=3. Ha ha ha Sen kramp i handen.

    /hal

    SvaraRadera
  4. Jag kunde 4 senast jag testade på en stång :D Tror jag kan fler från juggar på en greppbräda. Vi pratar händryggarna mot sig väl (supinerat läge). Andra hållet är mycket lättare. Kanske skulle vara med i tävlingen...eller inte.
    Skippa gorillaölen och börja träna Chrille! Ska bli intressant att se vem som vinner!

    SvaraRadera
  5. Greppstorleken har ju rätt stor betydelse här, om vi ska vara petiga på det viset. Antar att det är stora grepp, om det inte är specat. Som klättrare är det väl skälklart att fingertopparna ska peka framåt under övningen.

    SvaraRadera
  6. Alla får vara med såklart, bara de är dåliga från början.

    Fingertopparna framåt, valfria grepp eller stång. Själv halvkrimpar jag på stora sloperjuggar.

    Chrille

    SvaraRadera
  7. Antar att det handlar om enarmspullups?

    SvaraRadera
  8. Mitt nya rekord är nu 13. yesss...

    chrille

    SvaraRadera
  9. Enarms monos på lilla crimpen på moon brädan såklart, alla andra varianter är för obesea bangolfspelare.

    SvaraRadera
  10. Förstår inte varför det är så populärt att hävda att man är svag? Kanske har något med dagens samhälle att göra? Vad vet jag...
    Nej, är det inte dags för allmänn skärpning och bli starka på riktigt!?

    SvaraRadera
  11. Betyder det här att jag kan skylla min svaghet på samhället? Yes!

    SvaraRadera
  12. Jaha. Vilka är ni uppretade starka anonyma typer som kan reta er på vår lilla pursuit av närheten till er atletiska unga män, för det är ni väl, unga alltså?

    Vi andra fortsätter och kämpar. För att nå det mål ni passerat för länge sedan.

    /hal

    SvaraRadera
  13. Bättre anonym och stark än känd och svag.

    SvaraRadera
  14. Skriv ut vad ni heter för helvete.
    Chrille

    SvaraRadera
  15. Klarade precis 15!

    /Pokol

    SvaraRadera
  16. 10, 1min, 8, 1min, 6, 1min, 4, 1min, 2. Gjort idag.

    Fortsätta med det ett tag, sen 12, 1min, 10 osv. Borde göra susen.

    /hal

    SvaraRadera